Hakutulos

Sinettäjokisuun laavu. Kuva: AT

Ounasjoki laavun kohdalla. Kuva: AT

Sinetän laavu

Sinetän laavu sijaitsee 19,2 km Rovaniemen keskustasta luoteeseen Sinetässä Ounasjoen rannalla.

Hirsirakenteinen laavu on Ounasjoen rantatörmällä. Laavulla on tulipaikka. Lähistöllä on puuliiteri. Sinetänlaaksontien päässä on veneenlaskupaikka.

Rovaniemen keskustasta Kittiläntietä noin 23 km, josta oikealle Koivurannansuoraa noin 70 m, josta vasemmalle Sinetänlaaksontietä noin 550 m rantaan pysäköintialueelle.

Kommentit

Lisää kommentti
2,5/5
Kulkija huoleton 13.10.2020 6:01
Kulku vain sulanmaan aikana rantaan asti 550 m. Sinettälaaksontietä n 150 metriä.jätevedenpuhdistamolle asti pääsy talvella autolla. Kulku jalan tai hiihtäen laavulle. Virallinen kelkkareitti Seo -huoltamon luota Ounasjoelle.
Omat puut, ei wc:tä, yöpyminen kielletty9O

Tietoja

• Katsottu: 10645
  • Latitude: 66.6448237115999
  • Longitude: 25.4891736082228

Lähellä olevia kohteita

• Karhunulkin luontopolku
    Karhunulkin luontopolku sijaitsee Rovaniemen keskustasta noin 24 km luoteeseen, Lehtojärven kylässä. Luontopolku kulkee tunnelmallisessa mäntymetsässä päättyen Karhunulkin kallioiselle laelle, mistä on hienot näkymät alueen järville. Karhunulkin luontopolku alkaa pysäköintialueelta, jolta lähdettäessä ylitetään ensin Pellontie ja jatketaan siitä Karhulammentietä noin 320 m, josta käännytään oikealle ja jatketaan sähkölinjaa Nuoraojan ylitse. Polku kääntyy kohta Nuoraojan jälkeen vasemmalle kangaspolkua pitkin ylös vaaraan...
  • Luonuan laavu
    Luonuan laavu sijaitsee Kittiläntien varrella Luonuajoen rannalla, noin 25 km Rovaniemen keskustasta pohjoiseen. Lähistöllä noin 100 m päässä virtaa Ounasjoki. Hirsirakenteinen laavu on Luonuajoen rannalla. Laavulla on tulipaikka ja lähellä puuliiteri...
  • Lehtojärven laavu
    Lehtojärven laavu sijaitsee noin 23 km Rovaniemen keskustasta luoteeseen, Lehtojärven pohjoisrannalla. Hirsirakenteinen laavu on uimarannan laidalla. Laavulla on tulipaikka, puuliiteri ja kuivakäymälä. Rovaniemen keskustasta Kittiläntietä noin 20,7 km Sinettään, josta Pellontietä noin 5,1 km, josta vasemmalle Lehtojärventietä noin 230 m, josta oikealle Syvälahdentietä noin 650 m, josta vasemmalle noin 220 m rantaan pysäköintialueelle...
  • Iso Kuusisaaren laavu
    Iso Kuusisaaren laavu sijaitsee Kittilän itäpuolen tien varrella noin 11 km Rovaniemen keskustasta Kittilän suuntaan. Laavu on Ounasjoen Iso Kuusisaaressa, Nivankylän kohdalla. Iso hirsirakenteinen laavu sijaitsee saaren itälaidalla. Laavulla on nuotiopaikka laavun edessä ja lähistöllä puuliiteri...
  • Lehtojärven lintutorni
    Saapumisohje: Lehtojärvi sijaitsee Pellosta Sinettään kulkevan tien (tie 83) eteläpuolella. Noin 7 km Sinetästä länteen sijaitsee P-alue, jossa esitellään Lehtojärven kulttuurikierros ja kyläpuisto. Pysäkiltä on luontopolkua pitkin matkaa lintutornille noin 200m. Ympäristö: Sinettäjärven pohjoispää...
  • Sinettäjoen kota
    Sinettäjoen kota sijaitsee noin 19,8 km Rovaniemen keskustasta luoteeseen Sinettäjoen rannalla. Hirsirakenteinen avonainen kota on Sinettäjoen rannalla uimarannan lähellä. Kodan varustukseen kuuluu tulisija ja penkit. Kodan lähellä on puuliiteri ja kuivakäymälät...